X + Y = ?

Blogg.se har damp, ooojakulkul.

I alla fall.. nehe, jaha. Nu ropade pappa till mat också, så hann jag inte med att skriva ett superintressant inlägg, heeehoho.

Tillbaka i egen hög form med magen full av mat, men får jag skriva mitt kära inlägg nu då?
Icke sa nicke. Fabian tvingar ut mig på promenad, allright. Jag får väl antagligen återkomma verkar det som.
Fast jag hinner skriva lite innan vi går ut.. hehe.

Kommer du ihåg matte-tävlingen som jag skrev om? Tävlingen kallades Pythagoras' quest (jag hoppas jag stavade rätt) och man kunde få 15 poäng som max.
Frågorna var väl inte de lättaste direkt, men vissa var inte överdrivet svåra.
Jag lyckades få ihop 8 poäng! Vilket ca 10 st andra 8:or och 9:or också fick.
Två stycken i 9:an fick ihop 9 poäng.
10 poäng fick en i min paralelklass, och det var det högsta någon fick på vår skola :)

De som fick högst gick vidare till någon skollagstävling på Kagg.
Sedan hade de antagligen även lottat ut några personer från '8 poängs-gruppen'.
Alltså haha, det råkade vara jag och en annan kille i min klass, plus en tjej i vår paralellklass.

SÅ, vi ska till Kagg i mars och tävla.. läskigt.


Foto: Jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0